BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı

 

Tanıtım

Başkent Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu'na bağlı olarak açılan Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı 2008-2009 eğitim-öğretim yılında ön lisans düzeyinde eğitime başlamıştır. Programda öğretim dili Türkçedir. Öğrencilerin zorunlu olan her dersi almaları ve geçmeleri; aynı zamanda mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağlamaları gerekmektedir. Bunun yanında mezuniyet için 30 iş gününü kapsayan yaz stajı zorunluluğu bulunmaktadır.

Programdan mezun olan öğrencilerin radyoloji bölümü olan tüm kamu ve özel sağlık kuruluşlarında çalışabilme olanağı mevcuttur (radyografi, floroskopi, bilgisayarlı tomografi, manyetik rezonans görüntüleme, dijital anjiyografi, radyoterapi ve nükleer tıp).

 

Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı Misyon

Sağlık hizmetleri sunumunda bilimi rehber edinen, insan ve hasta haklarına duyarlı, tıp ve meslek etiğine saygılı ve alanında nitelikli tıbbi görüntüleme teknikerleri yetiştirmektir.

Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı Vizyon

Sağlık hizmetlerinde disiplinler arası ekip çalışmasına uygun, koruyucu, tedavi edici ve sağlığı geliştirici faaliyetlerde sağlık teknolojilerini etkin kullanabilen ve toplum sağlığına hizmetin yaygınlaşmasına katkıda tıbbi görüntüleme teknikerlerinin yetiştirilebileceği ortamı yaratmaktır.

 

TIBBİ GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ PROGRAMI EĞİTİM AMAÇ VE HEDEFLERİ

Amaç 1

Sağlık hizmetlerinde uluslararası mesleki standartlara dayalı olarak hazırlanan eğitim programları sayesinde, mezuniyet sonrasında çağın gerektirdiği kriterlere uygun yüksek bilgi ve beceri düzeyine sahip olunması amaçlanmaktadır.

Hedef 1.1.

Alanında yetkin ve donanımlı sağlık profesyonelleri yetiştirmek.

Hedef 1.2.

Güncel sağlık teknolojilerini etkin kullanabilen mezunlar kazandırmak.

Hedef 1.3

Mesleki etik ve bilgiye sahip bireyler yetiştirmek

Amaç 2

Görüntüleme tekniklerinde temel ve ileri metotları uygulayabilme, cihazları etkin şekilde kullanma becerisine sahip olmak

Hedef 2.1.

Görüntüleme cihazlarını etkin ve doğru kullanabilmek

Hedef 2.2.

Hastalar ile doğru iletişim kurabilmek

 

 

Amaç 3

Bilimsel üretime katkı sağlamak.

Hedef 3.1

Çalıştay, sempozyum ve konferanslara katılmak.

Hedef 3.2.

Sertifika programlarına başvurmak.

TIBBİ GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ PROGRAMI PROGRAM ANAHTAR PERFORMANS GÖSTERGELERİ

APG-1

Mezunların işe alındıkları kurum sonuçları

APG-2

Öğrenci memnuniyet anketi sonuçları

APG-3

Akademisyen ve ders değerlendirme sonuçları

APG-4

İç ve dış paydaşlardan gelen geri bildirimler

 

TIBBİ GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ PROGRAM ÇIKTILARI (KAZANIMLARI)

 

BİLGİ

PÇ1

Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.

PÇ2

İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.

 

BECERİ

PÇ3

Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır

PÇ4

Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.

PÇ5

Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.

 

YETKİNLİK

PÇ6

Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.

PÇ7

Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.

PÇ8

Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.

PÇ9

Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.

PÇ10

Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.

PÇ11

Görüntüleme cihazlarının arasındaki farkı ayırt edebilme.

PÇ12

Sağlık kurumları bünyesindeki radyoloji ünitelerinde ilgili araç, cihaz ve teknikleri kullanarak hekimin gerekli gördüğü çekimleri yapabilme ve elde edilen verileri değerlendirebilme.

PÇ13

Genel fizik ve kimya kavramlarını açıklayabilme.

PÇ14

Farklı görüntüleme sonuçlarında anatomik yapıları ayırt edebilme.

PÇ15

Radyasyonun zararlı etkilerinden korunabilme.

PÇ16

Temel sağlık, çevre koruma ve iş güvenliği konularını ifade edebilme.