Başkent Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu'na bağlı olarak açılan Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı 2008-2009 eğitim-öğretim yılında ön lisans düzeyinde eğitime başlamıştır. Programda öğretim dili Türkçedir. Öğrencilerin zorunlu olan her dersi almaları ve geçmeleri; aynı zamanda mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağlamaları gerekmektedir. Bunun yanında mezuniyet için 30 iş gününü kapsayan yaz stajı zorunluluğu bulunmaktadır.
Programdan mezun olan öğrencilerin radyoloji bölümü olan tüm kamu ve özel sağlık kuruluşlarında çalışabilme olanağı mevcuttur (radyografi, floroskopi, bilgisayarlı tomografi, manyetik rezonans görüntüleme, dijital anjiyografi, radyoterapi ve nükleer tıp).
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı Misyon
Sağlık hizmetleri sunumunda bilimi rehber edinen, insan ve hasta haklarına duyarlı, tıp ve meslek etiğine saygılı ve alanında nitelikli tıbbi görüntüleme teknikerleri yetiştirmektir.
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı Vizyon
Sağlık hizmetlerinde disiplinler arası ekip çalışmasına uygun, koruyucu, tedavi edici ve sağlığı geliştirici faaliyetlerde sağlık teknolojilerini etkin kullanabilen ve toplum sağlığına hizmetin yaygınlaşmasına katkıda tıbbi görüntüleme teknikerlerinin yetiştirilebileceği ortamı yaratmaktır.
TIBBİ GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ PROGRAMI EĞİTİM AMAÇ VE HEDEFLERİ |
|
Amaç 1 |
Sağlık hizmetlerinde uluslararası mesleki standartlara dayalı olarak hazırlanan eğitim programları sayesinde, mezuniyet sonrasında çağın gerektirdiği kriterlere uygun yüksek bilgi ve beceri düzeyine sahip olunması amaçlanmaktadır. |
Hedef 1.1. |
Alanında yetkin ve donanımlı sağlık profesyonelleri yetiştirmek. |
Hedef 1.2. |
Güncel sağlık teknolojilerini etkin kullanabilen mezunlar kazandırmak. |
Hedef 1.3 |
Mesleki etik ve bilgiye sahip bireyler yetiştirmek |
Amaç 2 |
Görüntüleme tekniklerinde temel ve ileri metotları uygulayabilme, cihazları etkin şekilde kullanma becerisine sahip olmak |
Hedef 2.1. |
Görüntüleme cihazlarını etkin ve doğru kullanabilmek |
Hedef 2.2. |
Hastalar ile doğru iletişim kurabilmek |
|
|
Amaç 3 |
Bilimsel üretime katkı sağlamak. |
Hedef 3.1 |
Çalıştay, sempozyum ve konferanslara katılmak. |
Hedef 3.2. |
Sertifika programlarına başvurmak. |
TIBBİ GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ PROGRAMI PROGRAM ANAHTAR PERFORMANS GÖSTERGELERİ |
|
APG-1 |
Mezunların işe alındıkları kurum sonuçları |
APG-2 |
Öğrenci memnuniyet anketi sonuçları |
APG-3 |
Akademisyen ve ders değerlendirme sonuçları |
APG-4 |
İç ve dış paydaşlardan gelen geri bildirimler |
TIBBİ GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ PROGRAM ÇIKTILARI (KAZANIMLARI) |
|
|
BİLGİ |
PÇ1 |
Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
PÇ2 |
İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. |
|
BECERİ |
PÇ3 |
Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır |
PÇ4 |
Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. |
PÇ5 |
Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. |
|
YETKİNLİK |
PÇ6 |
Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. |
PÇ7 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
PÇ8 |
Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. |
PÇ9 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. |
PÇ10 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
PÇ11 |
Görüntüleme cihazlarının arasındaki farkı ayırt edebilme. |
PÇ12 |
Sağlık kurumları bünyesindeki radyoloji ünitelerinde ilgili araç, cihaz ve teknikleri kullanarak hekimin gerekli gördüğü çekimleri yapabilme ve elde edilen verileri değerlendirebilme. |
PÇ13 |
Genel fizik ve kimya kavramlarını açıklayabilme. |
PÇ14 |
Farklı görüntüleme sonuçlarında anatomik yapıları ayırt edebilme. |
PÇ15 |
Radyasyonun zararlı etkilerinden korunabilme. |
PÇ16 |
Temel sağlık, çevre koruma ve iş güvenliği konularını ifade edebilme. |